Book sve ti se vrati 500pix

Beth Duke

Sve ti se vrati

Nasljedstvo za priču

Knjiga "Sve ti se vrati" autorice Beth Duke s polica knjižnice privukla me zbog onih razloga zbog kojih, navodno, ne bi smjela – naslova i izgleda korice. Zašto kažem navodno? Jer iako smatram da je, naravno, najbitnije ono što se nalazi unutar korica knjige, mislim da moramo cijeniti trud koji autori i izdavači ulažu u njezin izgled. Naslov me privukao jer, igrom slučaja, u posljednje vrijeme gubim vjeru u ono što sam mislila cijeli život – da ti se stvarno sve vrati, a cvijeće na koricama je nešto što me osvoji na prvu. Jednostavno, efektno i lijepo.

No dobro, dosta o koricama, treba malo pisati i o samoj knjizi. Priča je pisana iz perspektiva dviju žena, u dva različita doba, što osobno volim jer mi izmijenjivanje poglavlja između likova čini knjigu dinamičnom i zanimljivom. Glavni likovi su Veronica "Ronni" Johnson, njegovateljica u domu za starije, i Violet, jedna od štićenica, čiju priču zapravo čitamo posthumno, lutamo kroz njezinu mladost i slijedimo put koji je doveo do baš tog staračkog doma.

Pokretač priče je zapravo Violetina smrt, nakon koje Ronni, s kojom se jako povezala u domu, ostavlja pozamašno nasljedstvo. No da bi ga mogla dobiti, mora ispuniti ne tako jednostavan uvjet – napisati knjigu o Violetinu životu na temelju njezinih priča koje joj je pričala kroz svoj boravak u domu, ali i dnevničkih zapisa koje je Violet vodila, a sve to u roku od godinu dana.

Kad sam vidjela ovakav početak, malo sam se zabrinula. Jer postoji već niz knjiga i filmova u kojima jedna osoba nakon smrti uvjetuje drugoj da mora ispuniti nešto da bi dobila nasljedstvo, pa je to pomalo i potrošeno. No autorica se vješto poigrala s djelom i produbila temu te izgradila lijepu, čvrstu, a poprilično i potresnu priču.

Kroz oči Violet i Ronnie putujemo kroz dva sasvim različita života, oba s usponima i padovima. Puno je u ovoj knjizi tragedija, teških trenutaka, koji su opisani umjereno, bez previše patetike, točno tako da možete promisliti kako život jako često nije fer. Stil pisanja je jednostavan, knjiga se vrlo lako čita, pa čak i kad tematikom nije laka. Iako djeluje kao jedna klasična, lagana priča, nekako se kroz stranice razvije u puno više od toga.

Likovi su detaljno opisani i izgrađeni, tako da vrlo lako možemo zamisliti ekscentričnu Violet i blagu Ronnie, a i drugi, poveći, niz likova koji se pojavljuju kroz roman. Priča je zanimljiva i povremeno i neočekivana, održava pozornost i potiče na daljnje listanje stranica.

Žao mi je što moram reći da od ove knjige nisam puno očekivala, ali drago mi je da mi je, nakon čitanja, mišljenje u potpunosti suprotno. Iako su temelji priče poprilično "isfurani", autorica je uspjela razraditi do posebnog, lijepog, dirljivog štiva na koje sam naišla baš kad mi je trebalo. Sve ti se vrati? Možda, a možda i ne. Mislim da će svi čitanjem doći do nekog svog zaključka. I svaki će biti u potpunosti ispravan.